Права споживачів у разі укладення договору на відстані

В умовах пандемії та переходу всіх сфер нашого життя в онлайн формат, особливо почастішали порушення прав споживачів при укладенні договорів на відстані.

Кожному споживачеві варто знати, які він має права як споживач, та що потрібно робити, щоб захистити їх.



 

1. Право на інформацію про товар чи послугу за договором на відстані.
Ще перед укладенням договору продавець повинен надати споживачеві інформацію (письмово або за допомогою електронного повідомлення) про:

1) найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

Виняток: Підтвердження інформації не вимагається, якщо послуга надається засобами дистанційного зв'язку і оплачується через оператора телекомунікаційних послуг.

2. Право розірвати укладений на відстані договір.
Споживач може в односторонньому порядку розірвати договір, якщо повідомить продавця про це протягом 14 днів (з моменту підтвердження інформації / одержання товару / укладення договору).

Якщо продавець не надав належну інформацію про товар, строк, протягом якого споживач має право розірвати договір, становить 90 днів з моменту одержання такої інформації, або у разі продажу матеріальних речей - з моменту одержання товару або першої поставки товару. Якщо протягом цього строку підтвердження інформації було виправлене, споживач має право розірвати договір протягом 14 днів з моменту одержання виправленого підтвердження.

Винятки, коли споживач не може розірвати договір, укладений на відстані:

1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв'язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, визначеного у частині четвертій цієї статті, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;

2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;

3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);

4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;

5) договір стосується доставки періодичних видань;6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.

3. Право на вчасне отримання товару.
За загальним правилом (тобто якщо інше не передбачено договором), продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.

У разі неможливості виконання договору через відсутність замовленого товару продавець повинен негайно повідомити про це споживача, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.

4. Право на повернення товару.
Споживач має право повернути товар та отримати назад свої кошти за умови, що одержавна продукція була збережена в незміненому стані.При цьому, потрібно повідомити продавця (виконавця) про місце, де продукція може бути повернена.
Увага: Будь-які витрати, пов'язані з поверненням продукції, покладаються на продавця. У разі розірвання договору, якщо продавець не вживає заходів для повернення її собі протягом 60 днів з моменту одержання, товар  переходить у власність споживача без оплати.

Важливо! Наведені положення із захисту прав споживачів застосовуються не до всіх договорів, укладених на відстані. Винятками є договори, що стосуються:

1) правочинів з нерухомим майном, крім оренди такого майна;

2) правочинів із цінними паперами;

3) фінансових послуг;

4) продажу товарів торговельними автоматами;

5) телекомунікаційних послуг;

6) правочинів, здійснених на аукціоні, якщо участь у ньому можлива і без використання засобів дистанційного зв'язку.

Виникли запитання? Звертайтеся до наших адвокатів у зраучний для Вас спосіб:

1. Пишіть Ваше запитання у ЧАТ (внизу сторінки)
2. Телефонуйте за нашим контактним номером +380677752277
3. Приходьте до нашого офісу (за попереднім записом) за адресою: пл. Солом'янська, 2, офіс 801.